Laatste reisverhaal op ons blog

7 december 2015 - Colombo, Sri Lanka

Vanuit ons verblijf in Polhena, maken we een dagtocht naar Galle. De reis gaat met de Tuk-Tuk. Voor het eerst een Tuk-Tuk bestuurder die ons rustig door het chaotische verkeer leidt. Onderweg in de branding, de vissers die gezeten op stelten, hun dagelijkse portie vis proberen te vangen. Dit was een oude traditie, die nu m.n. voor de toeristen in ere wordt gehouden. Lege stelten totdat een toerist in beeld komt: eerst snelt de visser met hengel toe om plaats te nemen op de stelt, met in zijn kielzog de meneer die het geld komt innen. Aangekomen in Galle bezoeken we het Fort dat de Hollanders in 1640 op de Portugesen veroverd hadden. Dit Fort is nu een groot openluchtmuseum met daarin de erfenissen vanuit het verleden: van Hollandse kant de Oude Poort met het wapen van de VOC, de gouveneurswoning dat nu een prachtig koloniaal hotel is geworden en de Hollandse protestante kerk (uit 1754) met op de vloer grafstenen met oud-Hollandse teksten. Vanuit ons verblijf in Polhena reizen we naar onze laatste bestemming: Colombo. Colombo voldoet aan de eisen van een hoofdstad: het is druk, chaotisch en een samenkomst van alle aspecten die het land ons heeft laten zien. Dit laatste is ook waarom een hoofdstad zo interessant kan zijn. Het Nationaal Museum van Colombo is zeker een aanrader met een zeer indrukwekkend collectie van beelden, wanddoeken, tekeningen, aardewerk en kleding uit hun historie. Gewoon met je rugzak op loop je door dit koloniale gebouw met zijn unieke inhoud. Als je ooit in Colombo bent, dit museum moet je echt gaan doen.

En toen opeens waren de 11 weken van onze reis, voorbij. Onze vlucht vanuit Azie naar Nederland, vertrok op zaterdag 5 december, om 04.35 uur. Met een tussenlanding op het vliegveld van Abu Dabi, kwamen we om 13.45 uur aan op Schiphol. Hier zijn we dan terug in een naar vergelijking met Azie, koud Nederland, maar terugkijkend op een prachtige reis.

Wie het leuk vindt om meters film en duizenden foto's te komen bekijken, maak dan snel een afspraak!

1. Cor en Laura:
    7 december 2015
    Jullie kunnen terugkijken op een prachtige reis.
    En nu nieuwe plannen maken?
  2. Marian en Paul:
    7 december 2015
    Bedankt voor jullie prachtige foto's en verhalen. We spreken graag een keer af voor meer..... Jammer dat wij dat museum in Colombo gemist hebben destijds.
  3. Hennie:
    7 december 2015
    Bedankt dat jullie ons deelgenoot hebben gemaakt van jullie mooie reis met prachtige foto's en interessante en leerzame verhalen. Acclimatizeerse!
  4. Paul:
    7 december 2015
    bedankt voor de mooie en enthousiasmerende verhalen.
    nog even bijkomen en dan lekker aan het werk :-)
  5. Betty Hendriks:
    7 december 2015
    Welkom thuis! Wel grappig dat we afgelopen zaterdag bijna gelijkertijd zijn opgestegen. Martin en ik zijn rond 02.30 uur vertrokken vanuit Bangkok.
    Zeker voor jullie wel even weer wennen na zo'n mooie tijd in het Oosten. In ieder geval kun je terugkijken op een mooie reis.
  6. Marjolijn:
    Prachtige reis!
    Welkom huis!
  7. Martin van der Woude:
    8 december 2015
    Bedankt voor de leuke verhalen.
    Welkom terug in regenachtig (!)Nederland.
    Tot snel,
    Martin